Jules

Posted: June 16, 2011 in Uncategorized

Al meer dan een jaar kijk ik af en toe naar en in dit boek. Vooraleer ik mezelf toelating gaf om aan dit werk te beginnen waren er andere handwerken die afgewerkt moesten worden: al het borduurwerk is af, ook het geheime project (nog een maand geduld dan mag het gezien worden),de NI blijft nog een tijdje in de kast, de vingerhoedjes is een tussendoortje en voor de afwerking van het ganzenbord moet ik nog een achtergrondstof kopen. Wat belet me nog om aan Jules te beginnen, want zo ga ik de quilt noemen, naar de hond van de ontwerpster die ook op de quilt staat.

Jules+kant 002
Ik had al een voorraad stofjes gekocht en deze week ben ik dan ook aan de slag gegaan. Super leuk!!! Na al het gepriegel aan het ganzenspel en al meer dan 1000 vingerhoedjes aan elkaar genaaid te hebben doet het deugd om eens met grotere stukken te werken.  Ik heb lukraak enkele tussenblokken gemaakt en blok nr 1  is klaar voor applicatie.

Jules+kant 001

 De ontwerpster , Vxe9ronique Rxe9quena, zegt dat je niet te fijn moet appliceren en ongelijk mag quilten, alles mag lekker grof maar zo zit ik niet in elkaar.  We zien wel…

Comments
  1. inge says:

    veel plezier met je nieuwe project, het begin is veelbelovend!

  2. Klaske says:

    Het begin ziet er al goed uit Hilde!!

  3. wilma says:

    hahaha…. Ja niet te precies werken hxe9??!!
    ;o)

  4. miranda says:

    Wederom zo een heerlijk ontwerp met een niet te versmaden quilt als resultaat!

  5. Hxe9 toeval? Ik kom net van bij Dorry en las daar over een ontbrekend malletje in het boek. Kijk er al even naar :
    http://dorryvanbeers.blogspot.com/2011/06/nieuw-mysterie-blok-en-taartjes-op.html
    Plezant nieuw project!

  6. katrien says:

    Ziet er al leuk uit.Veel plezier met je nieuwe project.

  7. Guute says:

    Jules ziet er schitterend uit!

  8. jeannet says:

    Heee, wat leuk Hilde dat je er ook mee begonnenbent, ik zet je op mijn lijstje van BOM makers op mijn blog, vind je dat goed?

    Groetjes,Jeannet

  9. Ziet er leuk uit.
    Heb je vorige logjes even gelezen, liep achter, maar wat een schitterend vingerhoedjes quilts lagen daar.
    Groetjes Joke

  10. Wat een geweldige quilt he. Hij hing vorig jaar in de Elzas. Ik heb toen met Veronique gesproken en vond haar een heel leuk mens. Overigens is Jules twee jaar terug overleden, ze heeft nu Lizzy die als twee druppels water op Jules lijkt.

  11. Lida says:

    Ha! Dat boek ligt bij mij ook al een poosje om aandacht te vragen, maar eerst wat Ufo’s afmaken en dan mag er pas weer wat nieuws worden opgestart! Maar je eerste blok ziet er al heel veelbelovend uit! Veel plezier ermee! Knuffel
    Lida

  12. Shirley says:

    Wat een leuke quilt, kan me voorstellen dat je met leuke randen bent begonnen.

Leave a comment